411 ηλικιωμένοι ασθενείς με άσθμα αξιολογήθηκαν σε διάστημα 6 μηνών με σκοπό να εξετασθεί αν μια εκπαιδευτική παρέμβαση θα βελτίωνε τη χρήση των εισπνευστικών συσκευών, τη συμμόρφωση στη θεραπεία και φυσικά τον έλεγχο τη νόσου. Πριν την εφαρμογή της εκπαιδευτικής παρέμβασης 46% έκανε τουλάχιστο ένα λάθος στην συσκευή χορήγησης εισπνοών, 50% είχαν μη ελεγχόμενη νόσο και 49% είχαν θέματα θεραπευτικής συμμόρφωσης. Η εκπαιδευση αυτών των ασθενών οδήγησε σε 1 εξάμηνο σε σημαντικές αλλαγές. Το 46% που έκανε τουλάχιστο ένα λάθος στην συσκευή χορήγησης εισπνοών έγινε 25%, το 50% που είχαν μη ελεγχόμενη νόσο έγινε 20% ενώ το 49% που είχαν θέματα θεραπευτικής συμμόρφωσης έγινε 25%. Συμπέρασμα : Η εκπαίδευση μετράει!!.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1939455119306696?fbclid=IwAR2eHjOESjCYUo-87VhBTl0YHxSKVnjsXkG1L9dBY0PVAF7sH2GrdHqwiqo

